JUL: Papirkrans a la Maria

Ja, jeg klør på med jul. Nu er december jo lige om hjørnet, og i år er jeg mere end almindeligt på. Jul, jul, jul – jubii! Min seje svigerinde har det på samme måde, og hun postede i går dette billede på Insta af en fin, helt enkel papirkrans.

IMG_3954

Jeg synes, det er sådan et cool, moderne take på den klassiske dørkrans. Da det jo er en papirkrans, dur den selvfølgelig bedst til lejligheder (eller huse med et godt halvtag over hoveddøren), men tænker, at den også kan laves med noget mere plastikagtigt – fx folie som det, jeg har på postkassen, bare uden at tage det bagerste lag af (og ja, det sidder for resten stadig på postkassen, så det er weather proof).

Nå, men tilbage til den fine krans. Jeg fik lokket den kreative skaber til at dele DIY-guiden til den med jer (hun var nem at overtale, det gode menneske). Så here goes…

Det skal du bruge:
1 stk. krans af halm 40 cm Ø
Limpistol
Ca. 16 ark hvidt printerpapir

Klip bladene ud ved at folde papiret to gange på midten, på den lange side. Bladene skal være ca. 8 cm lange og ikke for brede. Klistr tre blade fast på kransen ved siden af hinanden, og sørg for, at enderne (næsten) mødes. Gør det samme hele vejen igennem – og vupti, et styks enkel og virkelig let julekrans.

Her er step-by-step-fotos til kransen – dog lavet med en papirkrans som basis i stedet for halm. Det gør den lidt mindre og rigtig fin på en almindelig væg i stedet for en dør.

IMG_3952 IMG_3951 IMG_3950 IMG_3949IMG_3953

Recap // My super cool sister-in-law posted this pic (the first one) yesterday of one of the most awesome christmas wreaths I’ve ever seen. So modern, simple and cool. And she then agreed to share the diy guide here (told you she was cool!): You’ll need a straw wreath (or a paper one if you want it less big and eh… “fluffy”?), a glue gun and 16 pieces of white paper. Fold the paper, cut out leaves and glue them to the straw wreath three by three. 

Skriv en kommentar