Grønt

Jeg elsker grønne farveklatter i mit hjem! Altså ikke lige dem lavet af små toårige kunstnere med et lidt for afslappet forhold til tusch-hætter. Nej, planter! De er smukke, gode for luftkvaliteten og geniale til at indrette et lidt for tomt hjørne eller et sted, hvor der bare mangler noget levende og vildt.

thedesignfiles.net decordots ikea livet hemma Weekdaycarnival plant weekdaycarnival plants frommoontomoon blog.onebrooklynmodern

Billeder via The Design Files, Decordots, Ikea Livet Hemma, Weekday Carnival, Moon to moon og One Brooklyn Modern

Det gik for noget tid siden op for mig, at det ikke er alle, der har planter som en del af indretningen  (som fx Ditte med den ellers udmærkede smag). What?! Jamen, det troede jeg bare, alle havde. Er du en af dem, der også er lidt planteforskrækket, så se da lige på billederne her en gang til. Og smut herind for tips til gode nybegynderplanter, som selv os med dårlig hukommelse (nej, en hektisk hverdag lyder bedre) kan holde liv i.

Jeg synes især, planter fungerer godt, når de enten er meget store og karakteristiske, eller når flere mindre planter er arrangeret i en gruppe.

English recap // I love plants – outdoors and indoors! It’s a great way to decorate an empty corner or soften up some way to straight lines in your decor. I realized just recently that not everyone is in love with the idea of bringing plants into their homes. But looking at these pics how can you not? I especially like it when really big plants work as a focal point in a room, or when a group of smaller plants make a whole together.

Skriv en kommentar